Köpiksen lopetus

Viimeinen kisapäivä lähti käyntiin paljon virkeämmällä fiiliksellä mitä oli lauantaiaamuna. Aamiaisen jälkeen lähdettiin taas radalle jossa otin sopivan alkulämmön. Juoksua, draivia, puttia ja vähän venyttelyä. Pooli oli taas erinomainen mitä oli ollut kisan aikaisemmillakin kierroksilla. Hyvä pooliseurakin meinaan parantaa peliä kummasti ja nyt olin mm. Jalle Stoorin ja Dick Lampisen kanssa samassa poolissa. Summerin äänen jälkeen lähdettiin pelaamaan heti toisessa poolissa toiselta väylältä.  Aloitin taas vahvasti, ja tällä kertaa se jatkui pidemmälle kuin muutama ensimmäinen väylä. Ensimmäiset 8 väylää pelasin 5 alle parin, kunnes yhdeksänneltä väylältä otin bogeyn. Se ei kuitenkaan kauaa jaksanut harmittaa kun otin lopuilta väyliltä vielä 4 birdietä lisää. Lopputulokseksi muodostui erinomainen 56 joka on 8 alle parin. Se nosti meikäläistä tuloslistalla Oscar Stenfeltin ohi joka johti kolmatta kierrosta ennen kilpailua ja minua 5 heitolla. Pääsin siis pelaamaan finaalia kärkiryhmään.

Käytiin kierroksen jälkeen syömässä subwayn tyylisessä paikassa josta sai törkeän hyvää purtavaa. Sen jälkeen mentiin kisakeskukselle puttailemaan ja valmistautumaan finaaliin. Finaalissa pelattiin 9 väylää johon oli valittu radan vaikeimpia väyliä. Kärkiryhmässä finaaliin lähti Tanskan moninkertainen mestari Karl Johan Nybo, 2008 Euroopan mestari Ville Piippo, maailman parhaan ratingin aikoinaan omannut Markus Källström ja minä. Karl Johan a.k.a KJ aloitti heti vahvasti ottamalla alkuun birdien kun me muut otettiin par. Mulla oli pahoja ongelmia putin kanssa joka oli poikkeuksellista kisan aikaisempiin kierroksiin verrattuna. Itse pelasin koko ajan pelkkää par tulosta väylä väylältä kun missasin loppujen lopuksi jopa 5 birdie puttia finaalin aikana. Lohduttavaa on se että pystyin kuitenkin yhdeksällä väylällä tuottamaan itelleni 5 väylää jossa olisi ollut birdie otettavissa perus putilla. Putti vaan ei toiminut finaalissa. KJ:lla oli loppujen lopuksi vain yksi väylä jolta hän ei ottanut birdietä. Källström ja Piippo pelasi melkein samalla lailla kuin minä mutta saivat kummatkin tehtyä kaksi birdie puttia sisään kun minä en laittanut yhtään. Minä pelasin kaikki finaaliväylät paariin, Piippo ja Källström 2 alle ja KJ pelasi huikean 8 alle parin. Källström ja Piippo menivät pelaaman sudden deathia kun heillä oli vielä tasatulos. Piippo otti sudari voiton ja oli sitten koko kilpailun toinen. Finaalissa mun ohi nousi kuitenkin vielä Oscar, ja minä tipuin viidenneksi. Lopputulokseen olen kuitenkin melko tyytyväinen. Finaali ei onnistunut mutta muuten kilpailu oli hyvä. Ensimmäinen kierros oli kokonaisista kierroksista heikoin ja sekään ei ollut erityisen huono. Kyllä meikäläinen alkaa olemaan sitä mieltä että EuroTour osakilpailun voittaminen on täysin mahdollista mulle. Kausi on alkanut todella hyvin ja sama jatkui vieläkin. Sormi on siinä kunnossa että ei oikein voi draivereilla treenata. Puttia aion tämänkin viikon treenata mielettömän paljon ennen kuin viitsin mennä draivereilla kiskomaan. Kyllä viimeviikkoinen 20 tunnin puttailu oli tuottanut hedelmää. Seuraavat kilpailut on Sportia Open Hangossa joka on mulle ollut mielekäs kilpailu jo pari vuotta. Hyvä fiilis kun kausi on vielä aluillaan ja hyvä rata. Ja toinen kilpailu tässä kuussa on Discmania Cash Money Tourin osakilpailu Lausteella joka tulee olemaan mielettömän helmi kisa. Näiden kilpailuiden jälkeen on taas suunta kohti EuroTouria ja tällä kertaa Sveitsin Geneveen.

Video klippejä kilpailusta joita voi katsoa Youtube-kanavasta.