Perus päivä

Aamulla heräsin, ja totesin mielessä että tää tulee olemaan mun frisbeeuran suurin päivä. Herään, meen treenaa radalle, meen lehdistötilaisuuteen mikä menee suorana ympäri maailmaa, käyn läpi pari lehtihaastattelua, meen euroopan joukkueen ja koko president’s cupin kuvauksiin ja alan pelaamaan maailman parhaimpia pelaajia vastaan. Ennen kun lähdettiin pelamaan oli arvottava vastustaja. Ensin mainitaan muutamia pareja ennen minua, ja mukana niissä mm. Nikko Locastro, Will Schusterick yms. Jonka jälkeen mainitaan 2 x Maailman mestarin ja 1 x USDGC mestari Nathan Doss, ja hänen parikseen minä. Peli eteni ensin yhdeksän väylää tulosten mukaan, ja toiset yhdeksän väylää reikäpelinä omaa pariaan vastaan. Ensimmäiset yhdeksän väylää pelasin melko huonolla putilla ihan kohtuullista peliä. Samassa ryhmässä mun kanssa liikkeelle lähti Ville Piippo ja hänen parinsa Will Schusterick. Nathan Doss pelasi kaikista pelaajista parhaan tuloksen joka oli yhdeksällä väylällä kuusi alle paarin. Ville oli meidän ryhmästä toinen ja minä kolmas. Oli kuitenkin mukava nähdä että viimevuoden USDGC mestari Will jäi siinä ryhmässä taakse. Dossin 6 alle paarin oli jopa sairas. Ei missannut yhtään puttia alle 20 metristä, ja avauksetkin osui ihan mukavasti kohdalleen. Kun taas ite vedin Suomen passilla varmaan kaksi hyvää puttia. Kahdeksan metriset olis ollu maittia upottaa, mutta ei tänään. Itse heittoja en heittänyt varmaankaan kun yhden huonon, mutta putti teki ekasta yhdeksästä väylästä vain kohtuullisen. Jesper Lundmark pelasi ekat yhdeksän väylää mun kanssa tasoihin.
Toiselle yhdeksälle väylälle siis lähdettiin reikäpelillä. Eli kumpi voittaa aina väylän saa pisteen. Ekat 2 väylää tasoihin Dossin kanssa, kun kolmannella väylällä mä missaan 12 metristä putin ja Dossi säkittää kympistä. Neljännellä väylällä pääsin kahdella heitolla n. 10 metrin päähän korista, ja säkitin putin. Meikälle se oli mieletön fiilis, koska totesin että edes Doss ei välttämättä sentään enää kaikkien noiden hyvien puttien jälkeen laita samasta paikasta. Sieltä se kuitenkin taas tuli ja säkitti myös. Viides väylä Doss jättää yli kympin vajaaksi, ja totesin et nyt voin otta pisteen. Mun heitto oli menossa aivan suunnitelmien mukaan aivan korin alle, mutta korin oikealla puolella on pieni lampi, jonka vasemmalla puolella oli puolen metrin korkuisia kuivuneita kukkia, joista se jäi ob:lle. Dossille piste siis siitä ja eikuin seuraavalle väylälle. Kaikki otti seuraavalta par 4 väylältä kolmoset. Mun oli pakko ottaa riski viimeiselle väylälle, jotta olisi jotain mahdollisuuksia. Rolleri ob:lle ja Doss otti pisteet kotiin. Omaan suoritukseen sai olla kuitenkin ihan tyytyväinen, koska mitään tyhmää ei tapahtunut, ja uskon että katsojat sai nähdä joitakin hienoja heittoja. Oli kunnia edustaa Eurooppaa maailman hienoimmassa frisbeegolf tapahtumassa kautta lajin historian. Ensi vuonna USA:n puolella entistä kovempana. USA siis voitti Euroopan lopulta, jota moni oli odottanutkin. Onnittelut USA:lle !!!

Huomenna on siis mukava jatkaa yksilökilpailuun, ja itse European Openiin. Tavoitteet ovat korkealla, ja niiden saavuttaminen ei ole ollenkaan mahdotonta. Rata sopii mulle erinomaisesti ja sielä on nautinto pelata. Eli huomenna nautitaan ja heitetään muovia ilmaan tyylillä. Huomenna lisää päivitystä.

Sippou