Suomenmestaruus 2011

Saman tien kun heräsin tänään, alkoi kuumottaa päästä heittämään. Kun pääsee tekemään sitä mistä tykkää, on aina nautinnollista. Ennen kierrosta puttailin paljon ja pidin hyvää fiilistä yllä. Kierrokselle kärkiryhmässä meikäläisen kanssa lähti Juho Parviainen, Joonas Hynönen ja Pasi Koivu. Koivu johti minua ja Parviaista kolmella heitolla ja Hynöstä kahdella. Omana tavoitteena oli ottaa Pasin kaula heti kiinni mahdollisimman nopeasti, ja pelata erinomainen kierros. Peli lähti heti alusta asti rullaamaan erinomaisesti, ja sainkin kurottua Pasin kiinni jo seitsemällä väylällä. Väylällä yhdeksän pääsin jo yhden heiton johtoon. Olin siinä vaiheessa viisi alle radan ihannetuloksen. Peli jatkui mallikkaasti ja tein muutamia erinomaisia suorituksia, mutta väliin mahtui yksi erittäin huolimaton putti väylällä 13 jossa puttasin n. 3 ja puolesta metristä ohi. Kyse oli jännityksestä, ja Pasi pääsi tasoihin. Seuraavat kaksi väylää molemmille birdiet josta siirryttiin väylälle 16. Pasi avasi ehkä kahteentoista metriin ylimäki putille, ja meikäläinen 10 metrin alamäkiputille. Pasi laittoi putin sisään, ja siirsi paineet mulle. Jos haluan olla Pasin kanssa tasoissa niin putti on saatava. Mäki kuumotti kovasti takana, mutta putti keskelle koria! Silloin jos joskus oli itsevarma olo! Siirryttiin seuraavalle väylälle. Pasi heitti kahdeksaan metriin ja minä kymmeneen. Ensin puttasin minä ja putti oli todella varovainen ja jäi korin alle. Kori oli pahassa paikassa joten en ollut ollenkaan pettynyt vaikka se ei mennyt, vaan iloinen että se jäi siihen. Pasi puttasi alarautaan josta se rollasi ob:lle. Putti ob:lta vielä alarautaan ja vitonen korttiin. Peli tuli selväksi melkein sen jälkeen. Vielä oli viimeinen väylä ja minä johdin kahdella heitolla. Avasin pitkälle, lähestyin korin alle ja pudotin Suomenmestaruuden! Olen nyt nuorin mestaruuden avoimessa sarjassa voittanut ikinä.

Vaikka Pasilla kävi hieman huono tuuri toisiksi viimeisellä väylällä, ei se ratkennut siihen. Sen voiton ratkaisi koko kierros, joka oli 11 alle radan ihannetuloksen ja paras kierros koko kisassa. Pasi ja muut tarjosivat todella kovan vastuksen ja oli nautinto pelata suomen parhaiden frisbeegolf pelaajien kanssa. Taso suomessa kovenee koko ajan, ja uskon että lähivuosina moni suomalainen pystyy haastamaan maailman kärkeä maailman isoimmissa kisoissa. Voin sanoa voittoni tärkeäksi tekijäksi kilpailukokemuksen vaikken olekaan pelannut kauan, mutta olen päässyt pelaamaan tänä vuonna monen maailman huipun kanssa samassa ryhmässä, ja silloin tällöin pelannut jopa parempaa peliä kuin he. Katsojiakin oli paljon mutta mulle ei niistä tullut mitään painetta. Tällä kaudella olen useassa kisassa pelannut monen katsojan silmien edessä ja siihen on jo tottunut. Kisakokemus on siis tärkeää.

Kiitos katsojille, kilpailijoille, järjestäjille, tukijoille, Jussille, Pasille, Discmanialle, Juhoille ja isoin kiitos kavereille ja perheelle jotka ovat kannustaneet koko kauden ajan. Kiitos kaikille!!!

Suurin saavutus frisbeeurallani on tämä, vaikka Maailman- ja Euroopanmestaruus on myös iso juttu.
Jos jostain niin tästä on hyvä jatkaa Kiitos!

Sippou